Leírás
Az elmúlt néhány évtizedben jelentős szemléletváltás volt megfigyelhető a gazdálkodástudományban. A gazdaság globalizálódásával, az informatikai eszközök gyors fejlődésével és hatékony összekapcsolódásukkal a hálózatok jelenléte és szerepe a gazdasági sikerben mindenki számára kézzelfoghatóvá vált. Míg korábban a gazdálkodástudomány a gazdasági szereplőkre, kiemelten a vállalatokra fókuszált, mára a vállalatok hálózati kontextusának megértése lett az egyik legfontosabb cél. E hálózati kontextus alapvető építőeleme az üzleti kapcsolat, ezért a tudományos igényű vizsgálatok nagy figyelmet fordítanak ennek a diadikus elemzési egységnek a vizsgálatára. Az üzleti kapcsolat rendkívül összetett jelenség, a vizsgálata elméleti szempontból sem könnyű feladat, és a témával kapcsolatban a kutatásmódszertan is számos követelményt támaszt. Könyvünk a kapcsolati bizalom üzleti környezetben történő vizsgálatán keresztül illusztrálja ezeket a kutatási kihívásokat, de egyben igyekszik előremutató is lenni: egy olyan statisztikai módszertant alkalmaz, melyet kimondottan a kapcsolati jelenségek elemzésére fejlesztettek ki.