Leírás
E különös, ironikus könyv a digitális világ teológiájaként is olvasható.Nem csodálkozik, prófétál vagy átkozódik: egy mindent átható változás filozófiai alapkérdéseit nyitja fel.\" Az analóg világ ugyan túléli a digitalizálását, ám érezhetően csupán Patyomkin-falu lesz, árnyéka, salakja önmagának. Hiszen digitális megjelenési formájábansokkal hatékonyabb. Mindig, mindenhol, korlátlanul.A digitális világ alapképlete nemcsak a virtualitásban érvényesül. Visszahat azokra a fantazmákra, amelyek a valóságunkat strukturálják. Átfogja a reálgazdaságot,módosítja a testünket, az identitásról és a szabadságról alkotott elképzelésünket, átitatja a politikát, megváltoztatja az idő és a tér észlelését, befolyásolja a humanitást.\" \"Egyre inkább azt észleljük, hogy a digitális forradalomnak évszázadok alatt begyakorlott gondolati alakzatok esnek áldozatul. Az egyik oldalon a forradalom őrületétől megszállott a techno-rajongók történeti szükségállapotot Singularityt kiáltanak, miközben a kritikusok, a forradalmi áradattól mintegy megdermedve, a szép új világ lélektelenségének panaszdalát éneklik. Végül aztánmindkét oldal a vallás gondolati alakzataihoz tér vissza félreértve ezáltal a folyamat történeti jellegét. Annak dacára, amit az átok és az ígéret, az utópia és a disztópia kettőse sugallna, itt korántsem egy olyan vírus fertőz minket, amelyet a földönkívüli intelligencia küldött ránk. Sokkal inkább egy történeti képződménnyel van dolgunk egy ember készítette szimbolikus formával,amely ezért aztán mulandó.\"A szerzőkről:Martin Burckhardt (1957, Fulda)a számítógépek hangokkal, zajokkal, nyelvvel is kísérletező teoretikusa.Művei a gépek kultúrtörténetét és filozófiáját kutatják.Legutóbbi könyve:Philosophie der Maschine (2017) Dirk Höfer (1956, Heidelberg)író, műfordító, borkereskedő, hosszú időn át a nevezetes folyóirat,a Lettre International szerkesztője. Mindketten filozófiai kérdéseket felvető digitális játékok fejlesztői.