Leírás
A kötet a magyar oktatási rendszerben megjelenő, az országba érkező heterogén nyelvi háttérrel rendelkező két- és többnyelvű gyermekek befogadásának körülményeit, iskolai inklúziójának nehézségeit és a sikerhez szükséges tényezőit mutatja be. A könyv érdeklődésre tarthat számot a közoktatásbeli inklúzió iránt érdeklődő kutatók, elméleti szakemberek, döntéshozók és tanárok körében. A kötet első része fogódzót nyújt a társadalom- és a bölcsészettudomány terén a felsőoktatásban és a doktori iskolákban tanuló hallgatók számára a kvalitatív tudományos kutatási paradigma, azon belül az esettanulmány-kutatás gyakorlati megvalósításához. Hasznos empirikus eredményekkel szolgál a bevándorláspolitikával foglalkozó elméleti szakemberek számára, akik a kutatásban szereplő példán keresztül betekintést nyerhetnek a közoktatási intézményekben tanuló két- és többnyelvű gyermekek mindennapjaiba. A közvetlen iskolai integráció területén dolgozók a nyelvi fejlesztés módszertani kérdéseiről tájékozódhatnak, valamint a társas beilleszkedés előmozdításához kaphatnak támpontokat. A kötetben szereplő tudományos kutatások eredményei alkalmazott nyelvészeti szemléletű felhasználása jelentős mértékben hozzájárul a magyarnyelv-tanítás közoktatásbeli aspektusaihoz, valamint az idegen nyelvi háttérrel hazánkba érkező gyermekek sikeres iskolai integrációjához.