Leírás
A Stephens-Sarlós-program gyorsan meghódította Magyarországot: a könyv első kiadásából három év alatt több mint 35 000 példány kelt el. A szerző a második, kibővített és átdolgozott kiadásban új kutatási eredményekkel és három fontos témakörrel egészítette ki a tartalmat. A tudományos kutatásokra és gyakorlati példákra épülő kötet bemutatja, hogyan hatnak a le nem épült csecsemőkori reflexek a gyermekek érzelmi fejlődésére, viselkedésére és tanulási képességeire, és miként segíthetünk megszüntetni az ebből adódó problémákat.A szenzomotoros, azaz az érzékeléssel és mozgással kapcsolatos fejlődésben mutatkozó zavar tünetei gyakran nagyon hasonlóak így könnyen összetéveszthetők bizonyos címkézett zavarokéval. Ezért azokat a problémákat, amelyeket (néha tévesen) figyelemzavarként, hiperaktivitásként, ADHD-ként, autizmus spektrumzavarként, mozgáskoordinációs zavarként, diszlexiaként, diszgráfiaként, diszkalkuliaként diagnosztizálnak, valójában gyakran a visszamaradt csecsemőkori reflexek, az elakadt szenzomotoros fejlődés okozzák. Ezekben az esetekben a probléma sokkal egyszerűbben megoldható, mint gondolnánk.Ha idegrendszeri éretlenség áll a gond háttérben, a tünetek nagy része sőt olykor a teljes probléma bizonyos célirányos gyakorlatok végzésével megszűnik vagy jelentősen enyhül. Ily módon megszűnhet a székletvisszatartás, az éjszakai ágybavizelés, az indokolatlan szorongás/félelem, a beszédzavarok jó része vagy akár az ügyetlenség is. Természetesen nem egyik napról a másikra, hanem kitartó, rendszeres munka eredményeként.A könyv azonban nemcsak az érintett gyerekek támogatásához nyújt segítséget, hanem jól használható a felnőttek és idősebb korosztályok számára is. Az élet későbbi szakaszaiban, különösen időskorban ugyanis a primitív reflexek újra aktiválódhatnak, jelezve, hogy az idegrendszer működése hanyatlásnak indult. A mozgás általában is, de bizonyos célzott mozgásformák különösen alkalmasak arra, hogy ezt a hanyatlást mérsékeljék, és elősegítsék az idegrendszer frissességének megőrzését legyen szó bármelyik életszakaszról.A kötet az elméleti háttér ismertetése mellett tünetcsoportokra és korcsoportokra lebontott gyakorlati programokat kínál, ezáltal valódi eszközt ad a szülők, pedagógusok, terapeuták, idősebbek kezébe, akik hatékony segítséget szeretnének kapni és nyújtani.