Nincs engedélyezve a javascript.
AZ ÉLETVILÁG MEDIATIZÁLÓDÁSA
Szállítás:
5-10 munkanap
Rendelhető
2 542 Ft
Eredeti ár:
2 990.-
Árakkal kapcsolatos információk:

Eredeti ár: kedvezmény nélküli, javasolt könyvesbolti ár
Online ár: az internetes rendelésekre érvényes ár
Előrendelői ár: a megjelenéshez kapcsolódó, előrendelőknek járó kedvezményes ár
Korábbi ár: az akciót megelőző 30 nap legalacsonyabb ára ezen a weboldalon
Aktuális ár: a vásárláskor fizetendő ár
Tervezett ár: előkészületben lévő termék tervezett könyvesbolti ára, tájékoztató jellegű, nem minősül ajánlattételnek
A mindennapi élet nagy átalakuláson ment keresztül az utóbbi évtizedekben. Miközben a korábbi idők embereit javarészt a szemtől szembeni kommunikációk formálták, addig mi egyre inkább igénybe vesszük az olyan médiumokat, technikai eszközöket és platformokat információszerzésre és kapcsolattartásra, mint az okostelefonok, a számítógépek, a közösségi média, az online hírportálok vagy az üzenetküldő szolgáltatások. A jelen életvilága mediatizálódik, s ez hatással van nemcsak az interakcióink formájára és tartalmára, hanem gondolkodásunkra és a világhoz való viszonyunkra is. Jelen könyv e korszakos átalakulást kívánja a szociológiai-társadalomtudományos, és különösen a fenomenológiai nézőpont alkalmazásával értelmezni. A kötet az életvilág mediatizálódásának szélesebb elméleti keretén belül értelmezi a társadalmi cselekvők tapasztalati mintázatait, tipikus élményeit az olyan területek kapcsán, mint a közösségi média különféle platformjai, az online meetingek és videótelefonálás, az online videójátékok, a self-tracking vagy a műholdas navigáció. Az életvilág mediatizálódási folyamatai ugyanakkor számos, az értelmes és jó élettel kapcsolatos kérdést is felvetnek, így ez a könyv annak is utána kíván járni, hogy vajon az életvilág mediatizálódása milyen új csapdahelyzeteket teremt, és milyen elvek alkalmazása jelenthet némi védelmet ezekkel szemben.BERGER VIKTOR (1981), szociológus, a PTE BTK Szociológia Tanszékének oktatója. Publikációi felölelik a szociológiaelmélet, a szociológiai térelméletek és az online társadalmi jelenségek fenomenológiai értelmezésének témaköreit. Előző megjelent kötete a kiadónál: Térré szőtt társadalmiság – A tér kategóriája a szociológiaelméletekben (2018).
Leírás
A mindennapi élet nagy átalakuláson ment keresztül az utóbbi évtizedekben. Miközben a korábbi idők embereit javarészt a szemtől szembeni kommunikációk formálták, addig mi egyre inkább igénybe vesszük az olyan médiumokat, technikai eszközöket és platformokat információszerzésre és kapcsolattartásra, mint az okostelefonok, a számítógépek, a közösségi média, az online hírportálok vagy az üzenetküldő szolgáltatások. A jelen életvilága mediatizálódik, s ez hatással van nemcsak az interakcióink formájára és tartalmára, hanem gondolkodásunkra és a világhoz való viszonyunkra is. Jelen könyv e korszakos átalakulást kívánja a szociológiai-társadalomtudományos, és különösen a fenomenológiai nézőpont alkalmazásával értelmezni. A kötet az életvilág mediatizálódásának szélesebb elméleti keretén belül értelmezi a társadalmi cselekvők tapasztalati mintázatait, tipikus élményeit az olyan területek kapcsán, mint a közösségi média különféle platformjai, az online meetingek és videótelefonálás, az online videójátékok, a self-tracking vagy a műholdas navigáció. Az életvilág mediatizálódási folyamatai ugyanakkor számos, az értelmes és jó élettel kapcsolatos kérdést is felvetnek, így ez a könyv annak is utána kíván járni, hogy vajon az életvilág mediatizálódása milyen új csapdahelyzeteket teremt, és milyen elvek alkalmazása jelenthet némi védelmet ezekkel szemben.BERGER VIKTOR (1981), szociológus, a PTE BTK Szociológia Tanszékének oktatója. Publikációi felölelik a szociológiaelmélet, a szociológiai térelméletek és az online társadalmi jelenségek fenomenológiai értelmezésének témaköreit. Előző megjelent kötete a kiadónál: Térré szőtt társadalmiság – A tér kategóriája a szociológiaelméletekben (2018).
Adatok
Raktári kód:
L34501
ISBN:
9789636460198
EAN:
9789636460198
Megjelenés:
2023.
Hozzászólások