Leírás
A klímaváltozás, a környezeti fenntarthatóság, a globalizáció és a technológiai fejlődés, illetve az ezekhez történő alkalmazkodás olyan kihívásokat jelentenek az emberiség számára, amelyek nemcsak alapjaiban forgatnak fel mindent, hanem a haladás irányát is meghatározzák. Az üzlet világa a jelenkor egyik leghatalmasabb intézményévé, ezáltal pedig kulcsfontosságú szereplővé vált e nehézségek leküzdésében.Frederick Chavalit Tsao, az IMC Pan Asian Alliance Group elnöke és Chris Laszlo, a Case Western Reserve University professzora könyvükben amellett érvelnek, hogy a vezetés jelenlegi megközelítései nem szolgálják megfelelően sem az üzleti szféra, sem a társadalom érdekeit. A munkavállalók gyenge elkötelezettsége, illetve a vásárlók bizonytalansága a kreativitás és az együttműködés hiányát eredményezik az üzleti tevékenység minden szintjén. A környezeti, társadalmi szempontok pedig továbbra is csak marginálisan jelennek meg a vállalati stratégiákban.Az egyéni szintű és össztársadalmi sikerességhez az üzleti vezetőknek újfajta tudatosságot kell kifejleszteniük magukban: olyat, ami együttműködő, ami jobb egyensúlyt teremt az én és a mi között. A szerzők egy olyan, forradalmian új vezetési modellt mutatnak be, amely a profitorientált üzleti szférában dolgozók számára hatékony vezérfonalat biztosít egy holisztikusabb szemléletű, életközpontú létezéshez.Kiterjedt kutatásokra alapozva bemutatják, hogy az egyéni tudatosság növelése a legerősebb eszköz a vezetői potenciál kibontakoztatásában. Azok a vezetők, akik rálépnek erre az útra, sikeresebbé válhatnak, ezt a sikert pedig egyszerre állíthatják az üzlet és a társadalom szolgálatába. A saját és környezetük kreativitása, együttműködési képessége növekszik, inspirálni tudják környezetüket, továbbá tartós változásokat képesek elérni. A könyv nemcsak a kvantumvezetés bemutatását tűzi ki célul, de olyan mindennapi gyakorlatokat is kínál, amelyek hozzájárulhatnak a nagyobb munkahelyi hatékonyság és jóllét eléréséhez.