Leírás
\"Dr. Füzér Ágota bírálja a számára elfogadhatatlan, kritikátlan vásárlói viselkedést.Ily módon sok ember nem képes megkülönböztetni a saját igényének megfelelőt az üzleti ajánlattól.Az író sürgeti, hogy a jogrendszer vegye föl szabályai közé az egyén magánszférájának védelmét. Ez a dolgozat legfőbb üzenete számomra.Egyes boltokban a gyermekek által fölérhető polcokról kínálják a valódinak tűnő figurák, rajzfilmek, mesealakok által csalogató termékeket.A valódinak hitt szereplők iránti rajongás szinte vezeti a gyermek választását az örömérzeten keresztül (csillog-villog, zenél).Virtuális világgal találkozik a gyermek, és ez a torzítás a valós tapasztalatokat megkerülve hamis elvárásokat épít ki. A gyermek rajong a valódinak hitt figurák iránt, amelyek látszatra erősebbek, ravaszabbak, lélekben különbek mindenkinél. És mindez a hamis tapasztalás romboló: romboló az önismeret útján haladó gyermek számára.Az író körülír egy olyan vásárlói viselkedésmintát, melyre jellemző a hiszékenység, az utánzási hajlam: amikor egy neves sportoló vagy híres művész ajánl bárminő terméket, látszatra a termék minőségét is. Később némelyek rádöbbennek, hogy rászedték őket.Ez a jelenség egyfajta kulturális zaklatás.Dr. Füzér Ágota páratlan nyelvi leleménnyel rendelkező publicista. Nem tér el az olcsó hatáskeltés, a jópofáskodás irányába.A közérthetőség az ő meggyőző véleményalkotásának a forrása.Erőteljes kritika bujkál a humorral átitatott kifejezéseiben: Az ismeretektől mentes embereket lehet befolyásolni: akiknek nincs képességük dönteni és önállóan gondolkodva választani a termékek kínálatából.Ily módon az iskolázottság különböző mértékeit és a közneveltséget is érinti meglátásaival.Dr. Füzér Ágota nem csupán föltárja a vásárlói viselkedések torzulásait, hanem ötleteket, átgondolható javaslatokat is tesz a tudatos vásárlószokások kialakítására.Mihalekné Kádár Magdatanár\"