Leírás
Ez akkoriban is a boncolást, az élő szervezet struktúrájának és szerveződésének megismerésével való foglalkozást jelentette. Természetesen anatómiai tanulmányokat nem kizárólag boncolás útján lehet folytatni, sőt a szerző a következő megismerési lépcsőket javasolja sorrendben:1. az élő ember megfigyelése,2. anatómiai atlaszok tanulmányozása,3. anatómiai leírások olvasása,4. applikációk használata,5. szerkezeti és funkcionális modellek készítése,6. boncolás. Ennek megfelelően ha nem is élőben, de a könyv által biztosított keretek között a szerző az élő ember testtartását és itt jellemzően az álló testtartáson keresztül a mozgató szervrendszer poszturális anatómiájának ismertetésén keresztül mutatja be. Ennek alapjai a Fascia, a testtartás szervrendszere című könyvben találhatóak, ami a szervezet folytonosságát biztosító kötőszöveti rendszert mutatja be. A könyv bemutat az elmúlt 12 év alatt a szerző és tanítványainak TestSzobrászŽ praxisából gyűjtött számos esettanulmányt a testtartás sokféleségéről. Az így megismert testtartásminták segítséget nyújtanak a könyv témájának fókuszálásában. Itt ugyanis át kell állítani, át kell kalibrálni az optikát, és nézőpontváltásra lesz szükség. Mostantól másképpen kezdünk nézni az emberekre.Ezzel az új látásmóddal felvértezve láthatóvá válnak a testtartásminták és az azokat befolyásoló hatások. Az eddigi felületes, esetleg egysíkú, az első benyomásokra vagy előítéleteinken alapuló emberismeretünk megváltozik. Elkezdjük élesen látni a fizikai valóságot, ami szakszerű és páratlan vizsgálati és felmérési eszközként szolgál az emberekkel való foglalkozásban.Ez a módszer a TestOlvasás, avagy az Érintés a távolból, ahogyan ezt Dr. Ida P. Rolf elnevezte. Ez a test belső viszonyainak feltérképezését és értelmezését jelenti. Megnézzük minden oldalról, hogy az álló testhelyzetben a különböző síkokon milyen elmozdulások jelennek meg az emberi testben.Az így felfedezett belső viszonyrendszert lokálisan és globálisan az Anatomy TrainsŽ miofasciális meridiánjain keresztül értelmezzük. Ezáltal koherens, egységes logikai keretbe ágyazott anatómiai tudásra tehetünk szert.A szerző célja, hogy a száraz, magolós és erőfeszítést megkövetelő anatómiatanulás mellett, ami egyébként a legtöbb embernek nehézséget okoz, egy másféle tudásátadás induljon meg. Legyen hozzáférhető, élvezetes és életszerű a legfontosabb dolgunkról, a saját testünkről való ismeretszerzés. Minél tisztább és élesebb képet kapjunk a mások megfigyelésén keresztül főként saját magunkról.