Leírás
Számos mulasztás, elmaradó vagy elégtelen társadalmi gondoskodás következménye, hogy 12 és 18 év közötti fiatalok bűnelkövetővé válnak és javítóintézetbe kerülnek. A javítóintézetek e társadalmi mulasztások utolsó korrekciós esélyei lehetnek. Korántsem magától értetődő azonban, hogy egy zárt intézetben, ahol a fiatalok nem önszántukból, hanem kényszerből tartózkodnak, miképp lehet értéket teremteni, miképp lehet eredményeket elérni, miképp lehet a támogatás legjobb formáit megtalálni és alkalmazni. Nem véletlen, hogy sokakban felmerül a kérdés, hogy vajon lehet-e segítő munkát végezni ilyesfajta rendszerben, másokban pedig, hogy egyáltalán kell-e
2017 és 2021 között a szociodráma módszerével tartottunk csoportokat a Budapesti Javítóintézetben. A fejlesztő munkába a növendékekkel az intézetben napi szinten dolgozó segítőket is bevontuk. E munka tapasztalatait foglalja össze könyvünk, bemutatva azt is, hogy milyen hatásokkal járt a kreativitás, a motiváltság, a cselekvő- és alkotóképesség felélesztésén alapuló módszertan alkalmazása egy hierarchikus, zárt, totális rendszerben. Kötetünk a PERFORMERS kiadványsorozat részeként jelenik meg, és az intézményi szociodrámát bemutató könyvek sorába illeszkedik. A nemzetközi sorozat életre hívói mind gyakorló szakemberek, akiknek célja, hogy Moreno módszere, a szociodráma Európa-szerte minél több közösséghez eljuthasson. A szociodrámát mindannyian kiváló eszköznek tartják a sérült társas viszonyok gyógyítására, az együttélés élhető formáinak kidolgozására, az intézmények fejlesztésére. A könyvsorozat szemléletet, módszert, eszközöket, példákat kínál az oktatás, a szociális ellátás, a közösség- és szervezetfejlesztés területein dolgozóknak, illetve minden, a helyi és globális közösségeink fenntartható működése iránt elkötelezett olvasó számára.