Leírás
Amíg élt II. János Pál, amíg világosság szűrődött ki a Szent Péter térre néző lakosztályának ablakaiból, addig mintha még a szépség, a jóság és az igazság áldott bőségében élt volna a világ. Ennek a fehér reverendás püspöknek ugyanis megvolt az a képessége, hogy a krisztusi tanítás fénye köré gyűjtse az embereket az egész világon. A lengyel pápa életét feldolgozó legnagyobb terjedelmű könyv, a Krisztus hadvezére harmadik kötete az 1990-től 1997-ig tartó időszakot öleli fel, és a számos veszéllyel megküzdő II. János Pál pápát mutatja be. Új kihívásokkal szembesül a lengyel pápa, amelyekkel meg kell birkóznia az Egyháznak. Nemcsak abban az időszakban, hanem napjainkban is.Wojtyła pápa 1990 és 1997 között végiglátogatta többek között a posztkommunista országokat, háromszor járt Lengyelországban. Hazájában 1991-ben váratlanul heves elutasításba ütközött az akkoriban alakuló, kommunistákkal együttműködő új elit részéről, ami éles ellentétben állt a nemzet lelkesedésével. A pápa kitartóan és fáradhatatlanul buzdított a lélek Európájának építésére, a szabadság helyes értelmezésére, a tízparancsolat és a parancsolatokon alapuló, évszázadokig érvényes erkölcs tiszteletben tartására. Több utat tett Afrikába ebben az időszakban, a fekete földrészhez fűzött lelkipásztori reményekkel. Krisztus hadvezére felvette a harcot emellett az Egyházon belül is jelentkező pedofília, a prostitúció és a pornográfia ellen, a már akkor felbukkanó genderideológia téziseivel, amelyekkel akkoriban még kevésbé szembesült a társadalom.Látványos, állhatatos és eredményes harcot folytatott II. János Pál két ENSZ-konferencia: a Népesedési és Fejlesztési Konferencia (Kairó, 1994), illetve a IV. Nőügyi Világkonferencia (Peking, 1995) záródokumentumának végső változatáért. Ha nincs a lengyel pápa, már sokkal korábban megindult volna a genderoffenzíva; nem csoda, hogy ezek a közösségek a mai napig tartanak nézeteitől, és harcolnak ellenük.Krisztus igazi hadvezére, II. János Pál, aki nem rendelkezett sem hadosztályokkal, sem ágyúkkal, fogyatkozó erővel, botra támaszkodva háromszor volt kórházban ebben az időszakban küzdött azért, hogy véget érjen a közel-keleti, a balkáni, a ruandai, a szomáliai és az angolai testvérgyilkos háború. Szakadatlanul kiállt a családokért, az emberi élet védelméért és a nők méltóságáért, noha már akkor is folyamatosan támadta az egyre erősödő baloldali-liberális média.