Leírás
cyberbullying sexting pornóinfluencerek online ismerkedés ghostingolás videós lánykérés sharenting szülés élő adásban lájkfüggés pandémia online oktatás Zoom bedrótozott generációk fake news dezinformáció sztárok celebek online gyász cancel culture médiatelített társadalom tartalmi dömping lineáris média nemlineáris média multitasking televízió okostelefon okosóra okosszemüveg közösségi oldalak Facebook Instagram Snapchat TikTok Twitter YouTube Buzz Impact botrányok influencerek bloggerek vloggerek szelfikultúra testkép kikozmetikázott világ szupervékony modellek túlméretezett idomok veszélyek streaming háború politika DeepFake virtuális valóság kiterjesztett valóság kevert valóság hologramok influencer kommunikáció gerillamarketing negatív reklám trash celebek adatlopás újgenerációs fesztiválok figyelemgazdaság reality műsorok nomofóbia FOMO FOBO MOMOMonitorok és kütyük között élünk, az elektronikus tömegmédia hétköznapjaink szerves részévé vált. A fiatalok okostelefonnal a kezükben szocializálódnak, a szórakozás, a tanulás, a tájékozódás nagy része átkerült az online térbe. Egyre inkább a digitális világ határozza meg, mit gondolunk a világról és önmagunkról.Meg kell ijednünk ettől?Mivel töltik a tinédzserek az idejük túlnyomó részét, és milyen hatással lesz ez rájuk?Meg tudjuk jósolni, mit hoz a jövő, s merre haladunk?Guld Ádám médiakutató könyvében világos és letisztult válaszokat ad ezekre a kérdésekre, ahogy az alapfogalmaktól a legújabb médiatrendekig sorra veszi a digitális világ jelenségeit. Segít megérteni a fiatalok médiahasználati gyakorlatait és szokásait, de arra is rávilágít, hogy a Z generáció igazi trendszetter nemzedék, ugyanis a náluk megfigyelt mintázatok egy-két éven belül általános szokásokká válnak. Elmondhatjuk tehát, hogy a Z generáció ismerete kulcs a jövő megértéséhez.DR. GULD ÁDÁM médiakutató, kommunikációs szakember, tanácsadó, egyetemi docens. Kutatási területe a kortárs médiakultúra, ezen belül több mint tíz éve foglalkozik generációs kommunikációval és a médiában megszerezhető ismertség jelenségével. Két önálló kötete és számos tanulmánya jelent meg, rendszeresen szerepel szakértőként a hazai médiumokban.