Leírás
A kötet szerzői arra a kérdésre keresik a választ, milyen narratívában mondható el Lukács György Budapesti Iskolájának, valamint a Heller Ágnessel, Fehér Ferenccel, Márkus Györggyel és Vajda Mihállyal kapcsolatban álló szerzőknek, az őket követő fiatalabb generációnak a története. Vajon beszélhetünk-e a szó megszokott értelmében filozófiai iskoláról, vagy egy közösen alkotó, szoros baráti társaságról van szó? Vannak-e az Iskola tagjait összekötő filozófiai problémák? Vajon a marxista reneszánsz programjának követését tekinthetjük az Iskola örökségének, vagy éppen a marxizmus kritikájának, dekonstrukciójának eltérő útjaira kell irányítanunk a figyelmünket? Mi jellemezte a történeti kontextust, amelyben a tárgyalt szerzők alkottak? Kötetünk nem tesz igazságot az egymással vitázó megközelítések között, inkább azok széles körű bemutatására törekszik. A kötet a Budapest Főváros Levéltárában 2023. május 2223-án megrendezett Budapesti Iskola narratívák című konferencia előadásaiból készült tanulmányokat tartalmazza. A kötet a nemrég elhunyt Vajda Mihály emléke előtt is tiszteleg, eddig publikálatlan forrásdokumentumok közlésével.