Nincs engedélyezve a javascript.
/
Nagy karácsony - oldalsáv

Főkategóriák

Ajándékkönyvek
Ajándéktárgyak
Albumok
Egészség, életmód
Ezotéria
Fitness-Életmód
Folyóiratok, magazinok
Gasztronómia
Gasztronómiai
Gazdaság, üzlet
Gyerek / Mese
Gyermek- és ifjúsági könyvek
Hangoskönyv
Hangoskönyvek
Hobbi, szabadidő
Idegen nyelvű könyvek
Informatika, számítástechnika
Irodalom
Ismeretterjesztő
Játékok
Kulturális
Műszaki könyvek
Művészetek
Naptárak, kalendáriumok
Népzene
Nyelvkönyvek, szótárak
Oktató
Olvasási kellék
Papír, írószer
Publicisztika
Regény
Rock / Pop
Sport
Szórakozás
Tankönyvek
Társadalom- és humántudomány
Térképek
Természet- és alkalmazott tudomány
Történelem
Utazás
Ünnepi
Vallás
Zenei
/
Könyvszalonok
Eldorado music

Hírlevél feliratkozás

És értesülj mindenről elsőkézből

A megadott adataim kezeléséhez hozzájárulok, az
foglaltakat elfogadom.
Plótinosz álma
Raktári kód:
752533
ISBN:
9637596216
Kötésmód:
ragasztott kartonált
Oldalszám:
63
Méret [mm]:
210 x 296 x 7
Tömeg [g]:
360

Plótinosz álma

elektropoézis 1989-1998

1 148 Ft
Eredeti ár:
1 350 Ft
Megtakarítás:
15 %
Szállítás:
1 munkanap
Készleten
Polcra

"Bohár András az új elektronikus nemzedék képviselőjeként lépett a verbo-vizuális poétikák termőtalajára. Ő volt az, aki leginkább eltávolodott az elektrografikák javát jellemző ikonikus struktúráktól, vagyis a képzőművészeti koncepciótól: műveinek sajátossága az írott és látható nyelv felé történő elmozdulás volt.

Jelen könyv ezt az utat teszi érzékelhetővé. Azt a folyamatot szemlélteti, amelyben egy kifejezetten vizuális jeltartalom - például a keresztgestalt - metaforává minősül át, s új minőségben egy olyan irányt ad a mű fogalmi építkezésének, amely a textuális poétikák felé való lehetséges csatolódások számát sokszorozza meg.

A szerző a teremtés két alapvető magatartásformáját mutatja be, amely két technikai módszer is egyben. Az egyik a szemlélődés és a kiemelés, a másik pedig - s ez a szubjektívebb - a szerkesztés, illetve a komponálás demonstrációja.

Az első csoportba tartozó munkák túlnyomó-részt talált nyelvi szituációk, a valóság pragmatikus állagából származtatott és a nyelv másodlagos szintjéről művészeti környezetbe helyezett poétikai szegmentumok. Bohár vagy csak regisztrálja őket vagy módosít is rajtuk. Módosításainak egyik eszköze a nagyítás, amit a fénymásológép tesz lehetővé. Az ilyen művek álló, statikus helyzetet jelölnek: maguk a kimerevített látvány. Nyelvi természetük vegyes: képi, szövegszerű vagy a kettő keveréke.

A másik alkotói metodika a csúsztatás, illetve a bemozdítás effektusára épül, amely effektus inkább a telefax természetét jellemző tulajdonság. Ezt az alkotói módszert a mozgó struktúrák modus precendijének is nevezhetnénk: Inkább folyamatokat, mintsem rögzített állapotokat szemléltetnek. Ezeknek a tulajdonságuknak köszönve tudnak nyitottak maradni és "nyitott műként" a könyv egészében jelenlévő filozófiai reflexiótöredék nyelvi összefüggésrendszereinek térközeiben mozogni.

Az elnyújtott, torz formák a képi strukturalizmus ezoterikus világát tárják elénk. A verbo-vizuális elemek könnyeden lebegnek át a téren, egymásba mosódnak, szétzúzzák és újjáépítik egymást. A beékelt szavak vagy mondatfoszlányok eltávolodnak eredeti lexikai jelentésüktől, inkább csak a szemantikai jelzésekként oszcillálnak a grafémák térközeiben. Mintha az ezredvég spacionizmusa lenne előttünk, egy újabb "revival", amely a korszerű technológia adottságaira építi Garnier történeti irányzatainak megfelelőjét.

De ez nem is egy nélkülözhetetlen párhuzam, csupán egy nyelvelméleti rokonjelenség, amelynek alapvető intenciója - vonalból és a síkból való kilépés, a nyelvi matéria teresítése - évtizedek óta modernista eszmény.

Bohár művei mögött korszerű szenzibilitás áll, s ez nemcsak abban nyilvánul meg, hogy környezetünkben elsőként fedezte fel a fax médiájának poétikai alkalmazhatóságát, hanem abban, hogy az új kifejezőeszközt hiteles tartalmi-formai anyaggal töltötte fel. Olyan matériával, amely ősállapotában az értéktelenség kürtőjében enyészne el, így azonban - egy összetett nyelvi transzformáció eredményeként - tartós értékként maradhat fenn egy tartalmas műfaj Parnasszusán." - Szombathy Bálint