Nincs engedélyezve a javascript.

Főkategóriák

Ajándékkönyvek
Ajándéktárgyak
Albumok
Egészség, életmód
Ezotéria
Fitness-Életmód
Folyóiratok, magazinok
Gasztronómia
Gasztronómiai
Gazdaság, üzlet
Gyerek / Mese
Gyermek- és ifjúsági könyvek
Hangoskönyv
Hangoskönyvek
Hobbi, szabadidő
Idegen nyelvű könyvek
Informatika, számítástechnika
Irodalom
Ismeretterjesztő
Játékok
Kulturális
Műszaki könyvek
Művészetek
Naptárak, kalendáriumok
Népzene
Nyelvkönyvek, szótárak
Oktató
Olvasási kellék
Papír, írószer
Publicisztika
Regény
Rock / Pop
Sport
Szórakozás
Tankönyvek
Társadalom- és humántudomány
Térképek
Természet- és alkalmazott tudomány
Történelem
Utazás
Ünnepi
Vallás
Zenei
/
Könyvszalonok
Eldorado music

Hírlevél feliratkozás

És értesülj mindenről elsőkézből

A megadott adataim kezeléséhez hozzájárulok, az
foglaltakat elfogadom.
Mestersége színész - A Method acting születése és gyakorlása
Raktári kód:
756608
EAN:
9789634144328
Megjelenés:
2018.
Kötésmód:
füles kartonált
Oldalszám:
210
Méret [mm]:
137 x 205 x 17
Tömeg [g]:
230

Mestersége színész - A Method acting születése és gyakorlása

2 117 Ft
Eredeti ár:
2 490 Ft
Megtakarítás:
15 %
Szállítás:
1 munkanap
Készleten
Polcra

Ha tudni szeretnéd, hogy mi az a módszer, ami segítette Marlon Brandót, James Deant, Marilyn Monroe-t, Paul Newmant, Jane Fondát, Jack Nicholsont, Geraldin Page-et, Robert Duvalt, Al Pacino-t, hogy azok legyenek, akik, akkor ezt a könyvet feltétlenül el kell olvasnod.

LEE STRASBERG a modern színjátszás és színészpedagógia kimagasló alakja és megújítója, aki továbbfejlesztette Sztanyiszlavszkij és Vahtangov módszereit és új alapokra helyezte a színész munkáját, feladatait, etikáját. Sztanyiszlavszkij előtt a színjátszást vagy ösztönös, vagy külsőséges alkotásnak tartották.

Az orosz színész-rendező volt az első, aki beemelte és hangsúlyozta a tudati kontroll és az elemzés fontosságát egy-egy szerep megalkotásakor. Ezen az úton lépett tovább Strasberg az Actors Studióban végzett munkája során, aki a behaviorizmus, vagyis a viselkedéspszichológia tapasztalataiból indult ki és a személyiségfejlesztés irányába tágította azt, s akit ebben az utolsó könyvében az a cél vezetett, hogy fejlődésében, lépésről lépésre mutassa be a "Method" kialakulását, változását, fejlődését, mint egy soha nem lezárható folyamatot. Strasberg két alapvető színészi problémára keresi a választ: az egyik, hogy hogyan képes a színész a színpadi jelenlétben egyszerre átélni a szerepét, ugyanakkor kontroll alatt tartani a játékát; valamint hogyan tudja "igazi" érzéseit, érzeteit felidézni, kifejezni és tudatosan újraélni a színpadon. A nyolc fejezetben elméleti, de főleg gyakorlati megoldásokat, utakat mutat be a relaxáció, a koncentráció, az improvizáció, az affektív memória működtetésén, illetve az érzet- és érzelememlékek előidézésén, érzet- és érzelemfelidézési gyakorlatokon keresztül.

A feltett kérdésekre a válaszokat ebben az izgalmas és gyakorlatias kézikönyvben Marosi Viktor pontos, alapos és világos fordításában találjuk. A könyv egyfajta "beavatás" a színészi munka alkotói folyamatába és abba is, hogyan lehet ezt estéről estére megismételni.

A könyvet nemcsak színészeknek, rendezőknek, a színház szerelmeseinek, de mindenkinek ajánlom, aki szeretné a hétköznapi életében is használni a benne ismertetett hatékony technikákat, melyek segítségével jobban megtanulhatunk bánni érzelmeinkkel, és fejleszthetjük személyiségünket.

A könyv abba a vonulatba illik szervesen, melyet Arisztotelész indított el a Poétikával, s amit - a teljesség igénye nélkül - Diderot, Lessing, Meyerhold, Artaud, Brecht, Brook, Grotowski, Kantor, Wilson fejlesztett tovább és teljesített ki.