Leírás
Hogyan lesz sikeres (és hogyan él túl) egy kezdő kartellfőnök a 300 milliárd dolláros illegális drogüzletben? Természetesen úgy, hogy a legjobbaktól tanul. Akik a kartelleket irányítják, figyelmesen elsajátították a vállalati stratégiákat, melyeket a Walmart, a McDonalds és a Coca-Cola használ, a brandépítéstől a jól működő ügyfélszolgálatokig.Mit tanulhat a kormány, hogy felvegye a harcot ezzel a csapással? A kartelleket vállalatként elemezve a törvény erői jobban megérthetik azok működését és nem kell kidobniuk évi 100 milliárd dollárt a hatástalan erőfeszítésekre, hogy megnyerjék a háborút a globális, jól szervezett üzlet ellen.Tom Wainwright lesz az ön rettenthetetlen kalauza a bolygó legegzotikusabb és legbrutálisabb iparának bemutatása során. Az Andok kokamezőit, közép-amerikai börtönöket, coloradói marihuánabutikokat és a dark web online drogbarlangjait bejárva, Wainwright friss, újszerű képet alkot a drogkereskedelemről, és annak 250 millió vásárlójáról.Olyan szereplőkkel találkozhatunk, mint Bin Laden, a bolíviai kokamezők idegenvezetője, Öreg Lin, a salvadori bandafőnök, Starboy, a milliomos új-zélandi tablettakészítő, és egy barátságos mexikói nagymama, aki egy gyilkosság kitervelése közben áfonyás palacsintát süt. Elnökök, rendőrök és tizenéves bérgyilkosok közreműködésével magyarázza el, hogy mi az üzleti oka a teljes testet beborító tetoválásoknak, hogyan döntenek a bandák a versengésről vagy az együttműködésről, és miért érdeklődnek meglepő mértékben a kartellek a vállalati társadalmi felelősségvállalás modellje iránt.A Narkonómia több, mint a drogkartellek üzleti módszereinek feltárása azt is megmutatja, hogyan lehet legyőzni őket.