Nincs engedélyezve a javascript.
/
Vers mindenkinek akció
Stephen King: Az Intézet - bal oldalsáv

Főkategóriák

Ajándékkönyvek
Ajándéktárgyak
Albumok
Egészség, életmód
Ezotéria
Fitness-Életmód
Folyóiratok, magazinok
Gasztronómia
Gasztronómiai
Gazdaság, üzlet
Gyerek / Mese
Gyermek- és ifjúsági könyvek
Hangoskönyv
Hangoskönyvek
Hobbi, szabadidő
Idegen nyelvű könyvek
Informatika, számítástechnika
Irodalom
Ismeretterjesztő
Játékok
Kulturális
Műszaki könyvek
Művészetek
Naptárak, kalendáriumok
Népzene
Nyelvkönyvek, szótárak
Oktató
Olvasási kellék
Papír, írószer
Publicisztika
Regény
Rock / Pop
Sport
Szórakozás
Tankönyvek
Társadalom- és humántudomány
Térképek
Természet- és alkalmazott tudomány
Történelem
Utazás
Ünnepi
Vallás
Zenei
/
Könyvszalonok
Eldorado music

Hírlevél feliratkozás

És értesülj mindenről elsőkézből

A megadott adataim kezeléséhez hozzájárulok, az
foglaltakat elfogadom.
Emlékmeder
Raktári kód:
750089
ISBN:
9639781597
EAN:
9789639781597
Megjelenés:
2016.
Kötésmód:
cérnafűzött kartonált
Oldalszám:
116
Méret [mm]:
190 x 190 x 10
Tömeg [g]:
290

Emlékmeder

Vizuális költemények

2 499 Ft
Eredeti ár:
2 940 Ft
Megtakarítás:
15 %
Szállítás:
1-6 munkanap
Készleten
Polcra

"Be- vagy kivezetőként néhány szót mondanom kell arról, hogy költészetemben manapság hogyan és mit igyekszem megvalósítani. Mindenek előtt a mindannyiunkra káros helyzettől kell megszabadulnunk, melyben a szellemileg bénító előítéletek állják az útját annak, ami új, ami szokatlan, de nagyon izgatott és izgat ma is az, hogyan és mi történt előttünk. Ebbéli tudásszomjam vezetett el a 16-17-18. századi magyar vizuális költőkhöz, akikről mai magyar világunkban keveset hallhattunk. A korabeli formákat kevesen ismerik (a költők aránylag ritkán használják). Hol olvasunk ma sator formában írt bűvös négyzetet, vagy cubus quinquepartitus-t, és ki beszél Moesch Lukácsról (1651-1701) vagy Gáll Tamásról (1721-1814) vagy a Corvus Albvs néven író Simándi Lászlóról (1655-1715). A nyolcvanas években egy amerikai antológiában (Pattern poetry) a német, a francia, a lengyel stb. kiemelt vizuális költők mellett a magyar vizuális költők is külön fejezetet kaptak. Az volt ebben a meglepő, hogy hazai antológiákban, hazai tananyagban nyomuk sem volt ekkor, és ha a mai magyar avantgárd mintegy húsz-huszonöt éve nem tenne meg mindent az érdekükben, továbbra sem emlegetné őket senki.

A múlt század hatvanas éveinek az elején Vajda Pétert fedeztem fel magamnak, s az ő gyönyörű költői fordulatait egyszer-egyszer saját szövegembe is beépítettem, ekkor indítottam útjára a vendégszövegek fogalmát a magyar irodalomban. Az utóbbi időben pedig a szófonatok bűvöltek el: az egymásbacsúszó szavak, melyek együtt többletet adnak a látott szónak. Többször felhasználtam a 17-18. században kedvelt formákat is, ma úgy tekintek rájuk, mint a modern vizuális költészet előörseire.

A számítógép érkezése új fejezetet nyitott költői gyakorlatomban. Sikerült úrrá lennem fölötte, s a mindenféle riogatásnak (melyek az irodalmi alkotásokban többnyire az embert kiszorító gépre vonatkoztak) ellenállva sikerült egyszerű eszközként használnom, mely semmi mást nem tud, semmi mást nem csinál, csak azt, amit a programozással én parancsolok neki. Ennek eredményeképpen alkottam meg a dinamikus költészet első magyar és első francia darabját. Némi gyakorlat után megszületett a Disztichon Alfa című magyar versgenerátorom, mely 16 billió, az adott formának tökéletesen megfelelő disztichon generálására képes, s melyet több más, francia és magyar nyelvű mű követett." (a Szerző)