Leírás
A könyv célja, hogy a társadalomtudományok módszertanának filozófiai megalapozásával kapcsolatban történeti kontextusba helyezzen és az analitikus filozófia módszereinek segítségével elemezzen két, a megértő társadalomtudományi hagyományba (Verstehen) tartozó tudománymetodológiai koncepciót. A vizsgált elméletek: Max Weber alapvetően értelemtulajdonításra, valamint Peter Winch alapvetően szabálykövetésre támaszkodó megértéskoncepciói. A könyv fő tézise, hogy a két, a 20. századi társadalomtudomány-elméletre rendkívül jelentős hatást gyakoroló megértésmodell számos különbözősége ellenére közelebb áll egymáshoz, mint ahogyan azt a másodirodalom (Winch esetében pedig a szerző maga is) feltételezi a társadalmi fajták (social kinds) analitikus filozófiai kategóriájának segítségével pedig mindkét elmélet erényei elősegíthetik a társadalomtudományos megértés filozófiai megalapozását.