Nincs engedélyezve a javascript.

Főkategóriák

Ajándékkönyvek
Ajándéktárgyak
Albumok
Egészség, életmód
Ezotéria
Fitness-Életmód
Folyóiratok, magazinok
Gasztronómia
Gasztronómiai
Gazdaság, üzlet
Gyerek / Mese
Gyermek- és ifjúsági könyvek
Hangoskönyv
Hangoskönyvek
Hobbi, szabadidő
Idegen nyelvű könyvek
Informatika, számítástechnika
Irodalom
Ismeretterjesztő
Játékok
Kulturális
Műszaki könyvek
Művészetek
Naptárak, kalendáriumok
Népzene
Nyelvkönyvek, szótárak
Oktató
Olvasási kellék
Papír, írószer
Publicisztika
Regény
Rock / Pop
Sport
Szórakozás
Tankönyvek
Társadalom- és humántudomány
Térképek
Természet- és alkalmazott tudomány
Történelem
Utazás
Ünnepi
Vallás
Zenei
/
Könyvszalonok
Eldorado music

Hírlevél feliratkozás

És értesülj mindenről elsőkézből

A megadott adataim kezeléséhez hozzájárulok, az
foglaltakat elfogadom.
A csend alakzatai a festészetben
Raktári kód:
710679
ISBN:
9632363356
EAN:
9789632363356
Megjelenés:
2010.
Kötésmód:
ragasztott kartonált
Oldalszám:
176
Méret [mm]:
155 x 225 x 10
Tömeg [g]:
270

A csend alakzatai a festészetben

Francia festészetelmélet a XVII-XVIII. században

1 700 Ft
Eredeti ár:
2 000 Ft
Megtakarítás:
15 %
Szállítás:
1 munkanap
Készleten
Utolsó darab!
Polcra

Ez a több tudományterületen átívelő tanulmány arra tesz kísérletet, hogy a XVII. és XVIII. századi francia nyelvű festészetelméleti szövegek elemzésén keresztül értelmezze a csend kategóriáját. A vizsgált korszak csenddel kapcsolatos festészeti alkotásai -"csend-festményei"- általában nem narratív képek, nem cselekményes történeti kompozíciók, nem olyanok, amelyekkel a hagyományos festészetelméleti művekben találkozhatunk, és amelyek nagyban hozzájárultak a XVII. és XVIII. századi francia művészetelméleti diskurzus kialakulásához. Ezek a festmények nehezen vagy egyáltalán nem közelíthetők meg a retorikán és a szenvedélyelméleteken alapuló festészetelméleti doktrína kategóriáival.

A könyv a csend alakzatainak nevezett fogalmakra -mint a tudom-is-én-micsoda, a kellem, a báj, a fenséges, az űr vagy a melankólia - támaszkodva egy másfajta festészetelméleti beszédmód kialakítására törekszik. Az átmenetiség, a homályosság és a bizonytalanság fogalmainak korabeli festők művein történő értelmezése során - az ábrázolhatatlan és a kimondhatatlan problémáját érintve - azt is megmutatja, hogyan válnak egyes, hétköznapi értelemben használt terminusok művészetelméleti kategóriákká.