Leírás
A marketingesek zöme stratégiai és taktikai döntéseiket melyek nyomán komoly pénzeket költenek el többek között az alábbi megállapításokra alapozzák:A márkák tartalmi megkülönböztetése nélkülözhetetlen; a fogyasztók egy meghatározott okból vásárolják őket A márkahűség mérőszámai az érzelmileg elkötelezett vásárlók arányát, azaz a márka erejét mutatjákOlcsóbb a régi vásárlókat megtartani, mint újakat megnyerniÁrpromóciókkal tartósan bővíthető egy márka vásárlói köreA tömegmarketing már nem versenyképesMegjelenése után kultikussá, majd rövid időn belül klasszikussá váló könyvében Byron Sharp számos, fentiekhez hasonló marketinghiedelmet ad át a múltnak. Az ausztráliai Ehrenberg-Bass Intézet igazgató-professzora az evidence-based marketing bevezetésével a piaci növekedés valósnak vélt mozgatórugóit vonja kétségbe: többek között a márkák tartalmi megkülönböztetésének fontosságát, a szegmentáció és a targetálás szerepét, a fogyasztók érzelmi alapú elköteleződését, illetve a reklám, az árpromóciók és a hűségprogramok működési mechanizmusát. Az eredményes marketing irányelveinek meghatározásához a vásárlói magatartás statisztikai tényeit veszi alapul elméleti megállapításai ezáltal gyakorlati tudnivalók is a piaci növekedés iránt elkötelezett marketingigazgatók és márkamenedzserek számára.A Hogyan nőnek a márkák mérföldkő a marketing szakirodalmában: kezdő és haladó szakembereknek nélkülözhetetlen kézikönyv, műkedvelő laikusoknak érdekes és tanulságos olvasmány.