Nincs engedélyezve a javascript.

Főkategóriák

Ajándékkönyvek
Ajándéktárgyak
Albumok
Egészség, életmód
Ezotéria
Fitness-Életmód
Folyóiratok, magazinok
Gasztronómia
Gasztronómiai
Gazdaság, üzlet
Gyerek / Mese
Gyermek- és ifjúsági könyvek
Hangoskönyv
Hangoskönyvek
Hobbi, szabadidő
Idegen nyelvű könyvek
Informatika, számítástechnika
Irodalom
Ismeretterjesztő
Játékok
Kulturális
Műszaki könyvek
Művészetek
Naptárak, kalendáriumok
Népzene
Nyelvkönyvek, szótárak
Oktató
Olvasási kellék
Papír, írószer
Publicisztika
Regény
Rock / Pop
Sport
Szórakozás
Tankönyvek
Társadalom- és humántudomány
Térképek
Természet- és alkalmazott tudomány
Történelem
Utazás
Ünnepi
Vallás
Zenei
/
Könyvszalonok
Eldorado music

Hírlevél feliratkozás

És értesülj mindenről elsőkézből

A megadott adataim kezeléséhez hozzájárulok, az
foglaltakat elfogadom.
Az úgynevezett akadémikus-iskolától kezdve a legszélső túlzásig
Raktári kód:
753988
EAN:
9789634143093
Megjelenés:
2017.
Kötésmód:
ragasztott kartonált
Oldalszám:
316
Méret [mm]:
157 x 227 x 17
Tömeg [g]:
500

Az úgynevezett akadémikus-iskolától kezdve a legszélső túlzásig

Fejezetek a modern magyar művészet történetéből 1890-1940

2 805 Ft
Eredeti ár:
3 300 Ft
Megtakarítás:
15 %
Szállítás:
1 munkanap
Készleten
Polcra

A kötet tanulmányai fél évszázad művészetét ölelik fel, a modern magyar művészet kezdeteitől annak két világháború közötti kiteljesedéséig. A válogatás a magyarországi művésztelepek összehasonlító elemzésével és a nagybányai művésztelep alapítóinak müncheni indulásával kezdődik. Két emblematikus nagybányai festmény eredeti keretének rekonstruálásával létrejöttük és korabeli recepciójuk eszmetörténeti hátteréről kapunk képet. A művészeti mező ágenseinek és intézményeinek tárgyalása során Nemes Marcell magyar művészeti gyűjteményén keresztül a mecenatúra és a műkereskedelem kérdéseiről esik szó. A Művészház történetét feldolgozó tanulmány középpontjában a modern törekvések népszerűsítésében kulcsszerepet játszó művészetszervező, Rózsa Miklós tevékenysége áll. A magyar művészek nemzetközi, elsősorban osztrák és német kapcsolatait a Művészház és a Der Sturm kiállításpolitikájának keretében, illetve egy nagyjelentőségű kölni kiállítás és az 1913-as Posztimpresszionista-kiállítás példáján mutatja be egy-egy tanulmány. A húszas évek neoklasszicizmusának hazai és közép-kelet-európai áttekintése mellett Derkovits Gyula művészetének nemzetközi kontextusba való helyezése zárja a kötetet.