Nincs engedélyezve a javascript.
A SZUBJEKTUMTÓL AZ EGZISZTENCIÁIG 2. - A LÉLEK

A SZUBJEKTUMTÓL AZ EGZISZTENCIÁIG 2. - A LÉLEK

Szállítás:
3-10 munkanap
Készleten
Eredeti ár:
4 100
Online ár:
3 485 Ft
Árakkal kapcsolatos információk:

Eredeti ár: kedvezmény nélküli, javasolt könyvesbolti ár
Online ár: az internetes rendelésekre érvényes ár
Előrendelői ár: a megjelenéshez kapcsolódó, előrendelőknek járó kedvezményes ár
Korábbi ár: az akciót megelőző 30 nap legalacsonyabb ára ezen a weboldalon
Aktuális ár: a vásárláskor fizetendő ár
Tervezett ár: előkészületben lévő termék tervezett könyvesbolti ára, tájékoztató jellegű, nem minősül ajánlattételnek
A szubjektumtól az egzisztenciáig című könyvünk első kötetében azt vizsgáltuk, hogy a 19. század végén Wilhelm Dilthey munkássága nyomán a gondolkodás szellemtudományi fordulata következtében hogyan jelent meg Európában nemcsak egy nagyfokú lelki érzékenység, de ezzel párhuzamosan a nyelv és az idő kérdése is.
Leírás
A szubjektumtól az egzisztenciáig című könyvünk első kötetében azt vizsgáltuk, hogy a 19. század végén Wilhelm Dilthey munkássága nyomán a gondolkodás szellemtudományi fordulata következtében hogyan jelent meg Európában nemcsak egy nagyfokú lelki érzékenység, de ezzel párhuzamosan a nyelv és az idő kérdése is. E második kötetben ennek folytatásaként azt elemezzük, hogy a husserli fenomenológia híres mondása, a vissza a dolgokhoz, hogyan erősítette tovább az emberi szellem történetiségének a kérdését a szcientista mentalitással szemben. A 20. század utolsó évtizedeitől azonban ezzel a történeti európai gondolkodással szemben az amerikai mentalitás a hagyományhoz és a történelemhez való viszonyt felcserélte a kognitív tudományok mesterséges intelligenciájával. Ez alapján a kommunikatív információ elsődleges feladata többé már nem az igazság kiderítése vagy felmutatása, hanem sokkal inkább az igazságok megszerkesztése matematikai szimbólumok és metaforák végtelen játékán át azon szempontok alapján, amelyek biztosítják a kívánt információ funkcionális igazságtartalmának a médiumok általi közlését és hatásosságát.
Adatok
Raktári kód:
L00741
ISBN:
9789635140923
EAN:
9789635140923
Megjelenés:
2021.
Hozzászólások